google-site-verification=ClKvL9nceJXf2LDBKz67HvG7EmBW-jeSH4MELDOj6U0
021-62806
​info@ariachess10.ir​​​​​​​
ساعت کاری: 8 الی 17

معرفی بهترین سایت‌های ارائه‌دهنده بازی‌های شطرنج آنلاین

معرفی 10 سایت برتر ارائه‌دهنده بازی‌های شطرنج آنلاین  

 

بهترین راه برای پیشرفت در شطرنج انجام بازی‌های بسیار زیاد به منظور پیدا کردن نقاط ضعف و قوت و بهبود مهارت‌های بازی است. بازی‌ شطرنج آنلاین برای شما فرصتی را فراهم می‌کنند تا با حریفان بسیاری در شرایط مختلف رقابت کرده و شرایط خود را بهبود دهید. در ادامه به معرفی بهترین سایت‌های شطرنج ارائه دهنده بازی آنلاین می‌پردازیم، پس با ما همراه باشید.

 

سایت Chess.com

این سایت با دارا بودن یک رابط کاربری زیبا، شیک و مدرن و برگزاری مسابقات رایگان دارای بیش‌‌ترین بازیکن (بیش از 100 میلیون عضو) است. شما می‌توانید بازی شطرنج آنلاین را در کنترل‌های زمانی مختلف از 10 دقیقه تا چند روز انجام دهید و امکان بازی به سبک مکاتبه‌ای نیز داشته باشید. عضویت در سایت Chess.com رایگان بوده و برای کاربران ممتاز ویژگی‌های اضافه‌تر مثل دسترسی به آموزش‌ها، ویدیوها و آمارهای بیشتر قابل نمایش است.

 

بازی آنلاین شطرنج سایت chess.com

 

 

 

سایت Lichess

این سرور شطرنج آنلاین به دلیل داشتن ویژگی‌هایی چون رایگان بودن، مورد توجه افراد زیادی قرار گرفته است. سایت Lichess منبع باز بوده و شما می‌توانید در صورت تمایل آن را در وب سایت خود نیز قرار دهید. شما می‌توانید از انواع حالت های بازی آنلاین استفاده نموده و از ویژگی‌های آموزشی این سایت بهره‌مند گردید. این سایت داری یک رابط کاربری سریع بوده و مسابقات به صورت شبانه‌روزی برگزار می‌گردد.  

 

بازی آنلاین شطرنج سایت lichess

 

 

 

سایت باشگاه شطرنج اینترنتی (ICC)
این سایت دارای سابقه طولانی بوده و زمانی به عنوان بهترین سایت بازی آنلاین شطرنج شناخته می‌شد به طوری‌که بهترین انتخاب برای کسانی بود که می‌خواستند با استادان بزرگ بین‌المللی بازی کنند. با این وجود، در سال های اخیر رقبایی مانند chess.com و lichess با ورود به این عرصه از سایت ICC پیشی گرفته‌اند. این سایت فقط یک ماه دوره آموزشی رایگان داشته و عضویت در آن به صورت رایگان نیست. 

 

بازی آنلاین شطرنج سایت ICC

 

 


سایت Playchess.com
سایت ChessBase که سازنده محبوب‌ترین نرم‌افزار پایگاه داده شطرنج است بنیانگذار سایت Playchess.com بوده و توسط آن اجرا می‌گردد. تعداد بازیکنان قوی این سایت نسبت به سایت ICC بسیار کم‌تر است، اما  به طور کامل با نرم‌افزار ChessBase و دیگر برنامه‌هایی مانند  Fritz ادغام شده است.

 

بازی آنلاین شطرنج سایت playchess

 

 

 

سایت FIDE Online Arena
این سایت کوچکتر از سایت‌هایی مانند chess.com و lichess بوده و دارای حدود 700 هزار عضو است. سایت FIDE Online Arena سایت رسمی بازی فدراسیون جهانی شطرنج (FIDE) است. این سایت انواع بازی‌های زنده مانند Bullet، Blitz و Rapide را برگزار کرده و بازیکنان می‌توانند در مسابقات منظم شرکت نمایند.

 

بازی آنلاین شطرنج سایت FIDE

 

 


سایت FICS (سرور شطرنج اینترنتی رایگان)
سایت FICS از قدیمی‌ترین سرورهای ارائه‌دهنده بازی شطرنج آنلاین بوده و هدف از راه‌اندازی آن ایجاد یک جایگزین رایگان به جای سایت  ICC بود که در آن زمان برای عضویت از بازیکنان هزینه دریافت می‌نمود.

 

بازی آنلاین شطرنج سایت FICS

 

 


سایت GameKnot
سایت GameKnot از جمله سایت‌های بازی آنلاین مکاتبه‌ای است که عضویت در آن به صورت رایگان بوده و تعداد اعضای آن بسیار بالا و به بیش از یک میلیون نفر می‌رسد. این سایت بزرگ آنلاین علاوه بر دارا بودن یک رابط کاربری مورد پسند، دارای ویژگی‌هایی از قبیل پایگاه داده بازی، آموزش تاکتیک‌ها و بازی‌های حاشیه نویسی شده (اطلاعات مربوط به تمام مراحل یک بازی که قبلاً انجام شده) است. 

 

بازی آنلاین شطرنج سایت gameknot

 

 


سایت Red Hot Pawn
از دیگر سایت‌های بازی آنلاین به صورت مکاتبه‌ای که پایگاهی برای بازیکنان بزرگ محسوب می‌شود، سایت Red Hot Pawn است که در آن مسابقات با انواع حالت‌های بازی شطرنج در قالب تیم‌ها (که در سایت به آن‌ها «کلان» گفته می‌شود) برگزار می‌گردد. عضویت در این سایت ابتدا به صورت رایگان است ولی کاربران برای دسترسی به ویژگی‌های پیشرفته سایت باید اشتراک آن را خریداری نمایند.

 

بازی آنلاین شطرنج سایت REDHOTpawn

 

 


سایت Chessworld.net
از جمله سایت‌های شطرنج مکاتبه‌ای که بسیار مورد اقبال کاربران قرار دارد، سایت Chessworld.net است که مؤسس آن وبلاگ نویس محبوب شطرنج آنلاین Tryfon Gavriel با نام مستعار Kingscrusher است. عضویت اولیه برای تمام کاربران رایگان است اما شما برای استفاده از مجموعه‌ای از ویژگی‌های اضافی‌تر باید عضویت خود را با خرید اشتراک ارتقاء دهید.

 

بازی آنلاین شطرنج سایت Chessworld.net

 

 


سایت ItsYourTurn.com
این سایت که به سبک مکاتبه‌ای بازی‌های خود را ارائه می‌دهد نسبت به دیگر سایت‌های ذکر شده در بالا یک سایت بسیار ابتدایی‌تر بوده و گزینه‌ی مناسب برای بازیکنان معمولی است که به دنبال رقابت جدی نیستند. بازی‌های سایت ItsYourTurn.com ساده و بدون هیچ‌گونه زنگ یا سوت است و یکی از بزرگترین مزیت‌های آن نسبت به سایت‌های دیگر شطرنج این است که علاوه بر بازی شطرنج آنلاین دارای انواع بازی‌های دیگر از  Xiangqi و Go  گرفته تا تخته نرد و نبرد ناوها است!

 

بازی آنلاین شطرنج سایت Itsyourturn

 

منبع: chessstrategyonline

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

سبد خرید