google-site-verification=ClKvL9nceJXf2LDBKz67HvG7EmBW-jeSH4MELDOj6U0
021-62806
​info@ariachess10.ir​​​​​​​
ساعت کاری: 8 الی 17

آموزش آنلاین شطرنج کودکان

با شما همراه هستیم تا در مورد آموزش آنلاین شطرنج کودکان صحبت نماییم. پس حتما تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

بازی شطرنج برای  همه کودکان می‌تواند مفید باشد، زیرا این ورزش علاوه بر اینکه مهارت‌ های تفکری و استراتژیک را تقویت می‌کند، به توسعه‌ تمرکز، صبر و قدرت تصمیم‌ گیری کودکان نیز کمک میکند.

این بازی و یا ورزش  برای کودکانی که علاقه‌ مند به بازی‌ ها و چالش‌های ذهنی هستند، جذابیت بیشتری دارد و این دسته از کودکان بیشتر میتوانند با بازی شطرنج ارتباط برقرار کنند و آن را به عنوان یک رشته ورزشی حرفه ای انتخاب نمایند. همچنین این ورزش میتواند به بهبود عملکرد هوشی و مغزی آنها کمک زیادی کند.

برای شروع چنین ورزش و حرفه ای، تنها لازم است که کودک در کلاس های شطرنج شرکت نموده و مهارت های خود را تقویت کند تا بتواند به سرعت در این رشته ورزشی پیشرفت نماید. اما متاسفانه به دلیل بسیاری از شرایط، برای برخی از خانواده ها مقدور نیست که کودکان خود را در کلاس های حضوری ثبت نام کنند و به همین خاطر از ثبت نام نمودن فرزند خود در اینگونه کلاس ها صرف نظر میکنند.

اما در چنین مواقعی به جای پاک کردن صورت مسئله، باید به فکر یک راه حل بود. چه راه حلی؟ ما به شما خواهیم گفت.

در چنین این مواقع ما به افرادی که توانایی ثبت نام فرزندان خود در کلاس های حضوری را ندارند،  کلاس های آنلاین شطرنج را پیشنهاد میدهیم. زیرا کلاس هایی که به صورت آنلاین برگزار میشوند ،به اندازه کلاس های حضوری موثر هستند و کودکان میتوانند در هر مکانی با مربیان و سایر شرکت کنندگان در ارتباط باشند و دقیقا مانند کلاس های حضوری آموزش ببینند.

آموزش آنلاین شطرنج کودکان

 

آموزش آنلاین شطرنج کودکان

 

در حالت کلی آموزش شطرنج برای کودکان یک روش موثر برای بهبود مهارت‌های شطرنج و تقویت تفکر منطقی و استراتژیک آن‌ هاست. اما در روش آنلاین کودکان میتوانند  در محیطی آرام و راحت، با استفاده از وسایل الکترونیکی، مهارت‌های شطرنج خود را تقویت کنند.

برنامه‌ های آموزشی آنلاین شطرنج برای کودکان معمولاً با استفاده از بازی‌ها، ویدیوها، تمرینات تعاملی و آزمون‌ ها انجام میشود که همین موضوع  سبب میگردد، کودکان  به طور مستقیم و غیرمستقیم با مفاهیم شطرنج آشنا شده و به سرعت این بازی جذاب را بیاموزند.

 آموزش آنلاین همچنین به کودکان امکان دهد تا به صورت انعطاف‌ پذیر و در زمان‌های مختلف، به طور آنلاین و از هر کجا که باشند، به تمرینات و بازی‌ های شطرنج بپردازند و هیچ محدودیتی برای شرکت در کلاس ها نداشته باشند. علاوه بر این موارد، کودکانی که در محیط های گروهی دچار استرس میشوند، با شرکت در کلاس های آنلاین میتوانند در محیط امان خود( اتاق شخصی خود) به یادگیری بپردازندو

بنابراین در حالت کلی میتوان گفت که آموزش آنلاین شطرنج  کودکان به صورت غیر حضوری انجام میشود و در اینگونه کلاس ها امکان آموزش‌های تعاملی، بازی‌های آنلاین با سایر بازیکنان، امکان مشاهده ویدیوهای آموزشی و حتی امکان مشاوره با مربیان حرفه‌ای شطرنج فراهم میگردد. این امکانات به کودکان کمک می‌کنند تا  مهارت‌ های خود را در زمینه شطرنج، بدون نیاز به حضور فیزیکی در یک مکان خاص، افزایش دهند.

به علاوه، آموزش آنلاین شطرنج برای کودکان می‌تواند از طریق ارتباط مستقیم با مربیان حرفه‌ای شطرنج انجام شود. این ارتباط می‌تواند از طریق جلسات ویدیویی یا کلاس‌های آنلاین انجام گردد. 

حال که در مورد آموزش آنلاین شطرنج کودکان صحبت نمودیم، بهتر است فواید آموزش بازی شطرنج برای کودکان را نیز بیان نماییم.

فواید آموزش بازی شطرنج برای کودکان

فواید آموزش بازی شطرنج برای کودکان

آموزش شطرنج برای کودکان می‌تواند فواید زیادی داشته باشد. در زیر به برخی از این فواید اشاره نموده ایم.

1. تقویت تفکر منطقی و استراتژیک: بازی شطرنج نیازمند تحلیل و برنامه‌ ریزی دقیق است و این مهارت‌ ها می‌تواند به کودکان کمک کند تا تفکر منطقی و استراتژیک خود را تقویت کنند.

2. ارتقاء مهارت‌های حل مسئله: بازی شطرنج می‌تواند به کودکان کمک کند تا مهارت‌های حل مسئله خود را بهبود بخشند و به شیوه‌ های جدیدی برای حل مسائل بپردازند. این مورد در زندگی روزمره آنها نیز موثر خواهد بود. 

3. تقویت تمرکز و توجه: بازی شطرنج نیازمند تمرکز و توجه زیادی است. این بازی می‌تواند به کودکان کمک کند تمرکز خود را بالا ببرند. این مهارت برای کودکانی که بسیار بازیگوش هستند و به برخی از مسائل توجه نمیکنند،  مفید خواهد بود.

4. تقویت خود کنترلی و مدیریت احساسات: بازی شطرنج یک بازی کاملا فکری می باشد و همین موضوع باعث میشود تا افراد بتوانند بهتر احساسات خود را کنترل کنند، زیرا برای برنده شدن در این بازی نیاز به آرامش و تحلیل دقیق وجود دارد و همین موضوع باعث میشود تا کودکان بتوانند در هنگام بازی به حرکات خود دقت نمایند و تصمیمات منطقی بیشتری بگیرند که این کار در زندگی آنها نیز تاثیرگذار خواهد بود.

5. ارتقاء اعتماد به نفس: پیشرفت در بازی شطرنج می‌تواند به کودکان اعتماد به نفس بیشتری بدهد و آن‌ها را تشویق به چالش‌ های جدید کند.

6. تقویت مهارت‌های اجتماعی: بازی شطرنج می‌تواند به کودکان کمک کند تا مهارت‌های اجتماعی مانند همکاری، احترام متقابل و قبول شکست را تقویت کنند.

به طور کلی، آموزش شطرنج به کودکان می‌تواند بهبود مهارت‌های ذهنی و اجتماعی آن‌ها را تقویت کرده و به آن‌ها کمک کند تا یک سری از مهارت‌های مهم زندگی را یاد بگیرند.

شطرنج برای کودکان

بازی شطرنج در حالت کلی برای کودکان و همچنین بزرگسالان بسیار موثر خواهد بود و همه افراد میتوانند بسیاری از مهارت های خود را در این بازی تقویت کنند. 

بنابراین پیشنهاد ما به شما این است که حتما فرزندان خود را در کلاس های شطرنج ثبت نام نمایید تا آنها بتوانند مهارت های جدیدی بیاموزند و اگر شرایط لازم را دارید میتوانید آنها را در کلاس های حضوری شطرنج ثبت نام کنید. اما اگر به هر دلیلی نمیتوانید این کار را انجام دهید، شرکت کردن کودک شما در کلاس های آنلاین نیز تصمیم هوشمندانه ای می باشد. 

باشگاه آریا در اندیشه یکی از بهترین و تخصصی ترین باشگاه های شطرنج می باشد که ساکنین این شهر میتوانند در این کلاس ها به صورت حضوری شرکت کنند و سایر افراد از سراسر ایران میتوانند کلاس های آنلاین را برای ثبت نام انتخاب نمایند. 

باشگاه شطرنج آریا به تدریس و آموزش بازی شطرنج به کودکان و نوجوانان و همچنین بزرگسالان می‌ پردازد و از اساتید مجرب و با تجربه برای این منظور استفاده می‌کند. این باشگاه با برگزاری دوره‌های آموزشی، مسابقات داخلی و بین‌المللی و فعالیت‌ های انتشار آثار مرتبط با شطرنج، به ترویج و گسترش این ورزش فکری در جامعه ایرانی کمک می‌کند.

باشگاه شطرنج آریا با داشتن امکانات مناسب و تیم مدیریتی مجرب، به یکی از مراکز معتبر آموزش  شطرنج در ایران تبدیل شده است. پس شما با خیالی آسوده میتوانید فرزندان خود را در کلاس های حضوری و آنلاین این مجموعه ثبت نام نمایید.

نکته پایانی که باید در مورد مطلب آموزش آنلاین شطرنج کودکان بیان شود این است که،  اگر شما به دنبال انعطاف‌ پذیری زمانی و دسترسی آسان هستید، کلاس‌های آنلاین مناسب‌تر هستند. اما اگر به دنبال تعامل مستقیم و تمرین در محیط واقعی هستید، کلاس‌های حضوری ممکن است مناسب‌ تر باشند و تصمیم با شماست که کدام یک از کلاس ها را برای فرزند شما مناسب تر است.

حال اگر سوالی در مورد زمان برگزاری کلاس ها، هزینه ها و... در ذهن شما ایجاد شده است همین حالا با شماره 02162806 تماس گرفته تا کارشناسان پشتیبانی آریا پاسخگوی سوالات شما باشند.

حال این مطلب به پایان رسید و امیدوار هستیم مورد توجه شما عزیزان قرار گرفته باشد. حتما نظرات خود را در انتهای این مقاله با ما درمیان بگذارید.

 

 

سبد خرید