google-site-verification=ClKvL9nceJXf2LDBKz67HvG7EmBW-jeSH4MELDOj6U0
021-62806
​info@ariachess10.ir​​​​​​​
ساعت کاری: 8 الی 17

10 فایده آموزش شطرنج

 

 

آموزش شطرنج  و 10 فایده آن

 

 

1- آموزش شطرنج ، مردم را به یکدیگر نزدیک تر میکند 

شطرنج یکی از قدیمی ترین ورزش ها در جهان است که قدمت آن به حداقل 1500 سال پیش میرسد . بازی شطرنج امروزی ، نسل به نسل از نیاکان و گذشتگان به ما رسیده است . در نتیجه آموزش شطرنج  ، مردم جهان با فرهنگ ها ، سنین و زمینه های مختلف ، گرد هم آمده اند .

 

آموزش شطرنج اندیشه شهریار

(( شطرنج، نسل ها را به یکدیگر نزدیک میکند ))

 

2- یادگیری نحوه پیروزی و شکست دادن

مطمئنا هر شخصی دوست دارد که همیشه برنده باشد ، اما مهم ترین مسئله این است که شما یاد بگیرید که چگونه از شکست های خود درس فرا گیرید  . به قول معروف ، بعضی اوقات شما این درس را خواهید داد و بعضی اوقات نیز این درس را فرا خواهید گرفت . مهم ترین چیز این است که تلاش کنید تا از شکست های خود یاد بگیرید و به صورت یک بازیکن بهتر به مسابقات برگردید .

 

مدرسه شطرنج اندیشه

((اگر یک بازی شطرنج را باختید ، حتما برگردید و از اشتباهات خود درس بگیرید . ولی هیچ وقت ناامید نشوید ))

 

 

3-  کمک به فرزندان در زمینه توجه به اهمیت اقدامات و فعالیت هایشان

رونق آموزش شطرنج آکادمیک ، در سراسر جهان در دهه گذشته رو به افزایش بوده است . جدا از مبدل شدن کودکان به شطرنج بازان حرفه ای یا کسب مقام های عالی در شطرنج ، مهم ترین مساله این است که به کودکان بیاموزید که انتخاب های آنها ، چه خوب و چه بد ، چه عواقبی در زندگی آینده آنها خواهد داشت . فکر کردن به اینکه حرکت ها و تلاش شما، برای انجام بهترین نتیجه چقدر میتواند برای شما مفید باشد و یا در زمان هایی که خیلی سریع بازی میکنید و عجله کردن در تصمیم گیری ها میتواند چقدر برای شما مضر باشد .

 

شطرنج کودکان

(( شطرنج می تواند به کودکان کمک کند تا ویژگی های شخصیتی مهمی پیدا کنند ))

 

4- افزایش تمرکز شما

همان طور که استاد بزرگ شطرنج، بابی فیشر معروف گفته است (( شطرنج ، تمرکز کامل می طلبد )) ، یک بازیکن شطرنج می تواند مانند یک استاد بزرگ ، سی  حرکت عالی انجام دهد و در حرکت 31 ام بر اثر عدم تمرکز و با یک  اشتباه ساده بازی را ببازد . این تمرکز قوی ، زمانی که شما با تکالیف مدرسه ، وظایف روزانه و برخی کارهای ضرب الاجل مواجه میشوید،  برای زندگی روزمره شما مفید است .

 

 

(( شطرنج میتواند به فرد در ایجاد نظم و تمرکز کمک کند ))

 

5- شطرنج یک ابزار آموزشی است

برنامه های آموزشی شطرنج آریا ، قبل ، حین و بعد از کلاس آموزش ، بسیار محبوب هستند . شطرنج یک ورزش و فعالیت کم هزینه برای کودکان است که باعث لذت بردن آنها از این کلاس ها خواهد شد . کودکان میتوانند در رده های  سنی مختلف و با زمینه های فرهنگی و آموزشی مختلف در کلاس های شطرنج آریا شرکت نمایند .

 

 

((برنامه های آموزش شطرنج آریا ، فرصت های عالی برای دانش آموزان از نظر اجتماعی ، عاطفی و تحصیلی ایجاد خواهد کرد ))

 

6- توسعه خلاقیت

متخصصان امروزه میگویند که شخصیت افراد در بازی شطرنج آنها ظاهر میگردد . افراد خجالتی و منفعل احتمالا محتاطانه تر بازی میکنند ، در حالی که یک فرد برونگرا و اجتماعی ممکن است یک مهاجم نترس باشد . شگفت انگیزترین قسمت شطرنج این است که در بازی شطرنج برای همه سبک ها و شخصیت ها ، جایی وجود دارد . شما میتوانید به روش خودتان ، تاکتیک هایی که آموخته اید را در بازی شطرنج به کار ببرید . 

 

 (( صفحه شطرنج ، بوم نقاشی شما برای بیان خلاقیت های ذهنی شما است ))

 

7- افزایش اعتماد به نفس

آموزش شطرنج شامل تمام آن چیزی است که شما برای مطالعه ، رقابت در مسابقات ، تجزیه و تحلیل باخت های خود و یافتن نقاط ضعف خود وقت می گذارید . با تمام این کارها حس اعتماد به نفس در شما ایجاد میشود . همچنین تلاش برای یادگیری در یک دوره زمانی سخت که منجر به رشد شطرنج شما خواهد شد میتواند به شما در ایجاد انعطاف پذیری و اعتماد به نفس کمک بزرگی بکند . 

 

 (( تلاش برای بهبود شطرنج ، می تواند کمک بزرگی به اعتماد به نفس کند ))

 

8- بهبود مهارت حل مشکلات

مطمئنا در هر بازی شطرنج ، شما با چالش ها و مشکلاتی روبرو خواهید شد که باید آنها را حل کنید تا بهترین بازی خود را انجام دهید . آموزش شطرنج این کمک را به شما میکند تا از قبل فکر کنید، در تصمیم گیری ها عجول نباشید، و نقاط مثبت و منفی انتخاب هاب خود را بیازمایید . این موارد با چالش هایی که شما در زندگی روزمره با آن روبرو هستید نیز مرتبط است، و به مانند شطرنج، شما سعی میکنید که بهترین انتخاب ها را برای زندگی خود داشته باشید . 

 

(( هر بازی شطرنج مشکلاتی را مطرح خواهد کرد که باید آنها را حل کنید ))

 

9- ورزش مغزی

هنگام بازی شطرنج ، مغز شما برای تمرین منطق، توسعه تشخیص الگو، تصمیم گیری بصری و تحلیلی و آزمایش حافظه شما به چالش کشیده میشود . در هر رده سنی که باشید، میتوانید از آموزش شطرنج لذت ببرید . در نتیجه، این تمرینات مغزی میتواند بخشی از سلامت مغز شما برای تمام زندگی شما باشد! مغز فعال، یک مغز سالم است .

(( شطرنج میتواند مغز شما را در طول زندگی، فعال و تیزهوش نگه دارد ))

 

10- شطرنج به شما کمک خواهد کرد تا خونسردی خود را در برابر مشکلات حفظ کنید

در یک مسابقه شطرنج، که در آن همه مهره ها را از دست داده اید، زمان شما رو به اتمام است و هنوز باید تصمیمات مهمی بگیرید تا امتیاز را به خانه برگردانید، آموزش شطرنج به شما می آموزد که تحت فشار نیز آرام بمانید . شما باید به شدت متمرکز باشید و در عین حال بتوانید آرامش خود را نیز حفظ کنید تا مغز شما این امکان را داشته باشد که با حداکثر توان کار کند . همه ما در زندگی ، کار، مصاحبه و ... با استرس مواجه هستیم . در زندگی روزمره شما نیاز دارید تا با غلبه بر استرس خود، آرامش و اعتماد به نفس خود را حفظ کنید تا بتوانید بهترین تصمیم ها را اتخاذ کنید .

 

 (( حفظ آرامش و اعتماد به نفس، کلید هر پیروزی است )) 

 

 در پایان ، توصیه میکنیم جهت ارتقاء بهداشت روح ، روان و مغز خود و فرزندان عزیز این مرز و بوم ، با برنامه ریزی و پشتکار در کنار کارهای روزمره ، به یادگیری ورزش دوست داشتنی شطرنج نیز بپردازید . 

موسسه شطرنج آریا شعبه شهر اندیشه  با بهره گیری از بهترین اساتید شطرنج ایران ، این اطمینان را به شما میدهد که بهترین نقشه راه در زمینه آموزش شطرنج را خواهید یافت .  چنانچه در جستجوی کلاس آنلاین شطرنج برای خود و عزیزانتان  می باشید می توانید از طریق تماس با شماره 62806-021 از شرایط تعیین سطح و نحوه برگزاری کلاس ها مطلع شوید . 

 

 

 

 

سبد خرید